Näthat


Idag la Metro ut en, i mitt tycke, väldigt klassföraktande artikel:
 
 Så jag kunde inte hålla mig utan ville provocera lite tillbaka (gjorde alltså en grov generalisering med glimten i ögat):
Jag fick över 200 likes men fick också ta emot en hel del oprovocerade personangrepp. Samtliga personangrepp kom från män och när en gick in på deras profil kunde en skåda antingen en dyr bil eller en herrgårdsliknande byggnad som visningsbild. Så det var inte svårt att förstå varför skon klämde. Men den här, som var helt off topic och endast baserad på min profilbild med F!-logga, var bäst:
Så fort en som kvinna på nätet tar plats och uttrycker sig, så bemöts en av hat från män. Jag har testat detta flera olika gånger nu och varenda gång mötts av samma resultat. Men, så fick jag lite kärlek också:
 
 Jag önskar så att människor skulle börja våga titta på sina egna privilegier istället för att gå i försvar. Att lyssna istället för att hela tiden prata och ta plats. Och kanske också inse att en nödvändigtvis inte behöver göra avkall på sina privilegier bara för att andra får samma rättigheter. Men alla de kränkta männen som kränker mig, jag kämpar för er också.  
 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0