Genom att värna om miljön värnar jag också om mig själv

 
För snart två år sedan började jag rensa mitt badrum på produkter som är skadliga för både miljön och min egen kropp. Genom att värna om miljön värnar jag också om mig själv, både kortsiktigt och långsiktigt. Jag köper ekologiskt om alternativet finns och jag längtar tills all frukt och grönsaker går att köpa ekologiskt i vilken matbutik som helst. Jag längtar också efter att allt socker som smugit sig in i majoriteten av alla färdiga produkter ska tas bort, eftersom det är skadligt för hälsan och beroendeframkallande. Jag har gått från att äta ytterst lite kött till att inte äta kött alls. Jag har till och med slutat äta animaliska produkter helt.
 
Det som fick mig att sluta helt var min egen hälsa. Idag kan jag inte se att det är försvarbart för mig att börja äta kött och animaliska produkter utifrån den kunskap jag nu besitter. Varken utifrån hälsoperspektiv, miljöperspektiv eller djurrättsperspektiv. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0