Antifascism är självförsvar

 
I princip dagligen hör jag uttalanden som är antingen rasistiska eller sexistiska. Jag har inte längre någon uppfattning om omfattningen eftersom det tillhör min vardag. Jag har bott i min nuvarande lägenhet i lite mer än tre år. Under den tiden har jag vid flera tillfällen fått felanmäla att det ristats hakkors i trapphuset. Senaste tillfället var för ungefär en månad sedan. Jag är så innerligt trött på den kyliga atmosfären och människor som försöker förminska vissa problem genom att jämföra dem med andra och/eller större problem. Så; i sinnet, i tanken och i känslan närvarar jag under dagens demonstration i Malmö. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0