Nördsorg

 
Sent igår kväll dog min MacBook Pro abrupt och utan förvarning i samband med att jag anslöt den till min iPad. Och det var stört omöjligt att få liv i den igen. När sådana ångestframkallande saker händer brukar jag, likt Johan Glans (åtminstone enligt vad han säger i World Tour of Skåne) tänka; "jag går och lägger mig, så kanske det går över"
 
Men det hjälpte föga. Den var lika död idag som igår. Så jag begav mig till mStore och lämnade in den, halvt drunknande av ångest. När jag kom hem igen, tänkte jag "nu lägger jag mig nog i fosterställning en stund". Men så infann sig en plötslig panik istället. Och då var jag tvungen att skratta åt mig själv. Det som gav upphov till paniken var att jag kom att tänka på; "hur ska jag nu kunna se nästa avsnitt av Game of Thrones?!" Jag är på intet sätt nörd...
 
Så jag rusade ner i förrådet och grävde upp mitt gamla skelett. Så ja. Ångesten och paniken är som bortblåst. Eller ja. Ersatt av en annan form av ångest; att behöva använda PC när man är van vid Mac. 
 
 
 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0