Murphy's law

 
Denna solens dag har ägnats åt balkonghäng, som sig bör. Under balkonghänget hände det där som inte får hända, som jag så många gånger fruktat. Jag bor högst upp, på fjärde våningen. Det är stenplattor nedanför. Så en vill inte gärna tappat något en är rädd om, från min balkong. Men mina händer blev fumliga och jag såg det som i slow motion. Hur jag tappade iPhonen på balkongen, och att den studsade sig vidare ut från balkongen. Jag hann till och med se hur den slog i stenplattorna och hur delar flög åt olika håll. När jag kom utrusade stod iPhonen på högkant och var till synes intakt och igång. Inte ens skärmen var sprucken. Skalet hade flugit av och viss plast lossnat runt kameran.
 
iPhonens tillstånd har sedan gradvis försämrats. Kameran är suddig och oduglig. Men det mest akuta är det faktum att om den stängs av, kommer den inte gå att starta igen. Och med tanke på att batteriet visat sig vara helt odugligt under helgen som gått, trots begränsad användning, så bådar det inte gott. Jag betvivlar att batteriet skulle hålla en hel arbetsdag.
 
Så imorgon ska jag helt enkelt besöka Telenor-butiken...
 
I onsdags dog min dator. Idag hände detta. Vad har jag att vänta härnäst?
 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0