Första dagen

 
Känslan i morse. Att i avslappnad takt gå genom grönska och smaka på doften. Vara framme inom kort. Bli välkomnad, presenterad för andra som "vår nya stjärna" och få ett mysigt kontor. Kaffet är gratis. På uteplatsen, där vi kan sitta och fika och luncha, står körsbärsträd som snart bär mogen fruktOch när dagen är slut, så går jag bara hem. Kort och gott. Genom samma grönska.
 
Så mitt första intryck är definitivt positivt.
 
Och det är nytt och spännande. Det är samma arbetsuppgifter. Men nya rutiner att sätta sig in i. Nya platser (för jag känner inte min egen stad eller dess omgivningar alls väl). Det kliar i fingrarna och hjärnan.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0