For helvede

 
Jag glömmer så lätt. Men blir påmind.
 
Under det senaste året har jag gått på många förfester men gått hem när alla andra har gått ut på krogen. Och jag minns nu varför. Hälften av energin och tiden går ju åt till att mota bort kontaktsökande män. En fjärdedel går åt till folk som knuffas och spiller ner en med diverse alkoholhaltiga drycker. Resterande tjugofem procent går åt till att dansa och ha roligt. Jag har absolut haft roligt ikväll. Men jag kommer hem med ett vindränkt linne och rödvinsfläckar på det vita partiet på min kjol. Och ett pånyttfött manshat som just hade lagt sig till ro. 
 
Men Yellow Mike levererade som vanligt. Och dans är alltid underbart. 
 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0