Kvinnokropp på mäns villkor

 
Det är helt otroligt vad mycket kvinnohat som florerar.
 
Det är intressant överlag hur män betraktar kvinnokroppen och dess funktioner.
 
Män objektifierar gärna kvinnokroppen i alla sammanhang för sin egen njutnings skull, men nåde de kvinnor som öppet skulle diskutera kvinnokroppens funktioner. Det tycker män helst borde vara tabubelagt. Jag kan tänka mig att det är samma mekanismer bakom mäns förakt mot kvinnor som ammar i offentliga miljöer.
 
Kvinnor skall, enligt män, inte ha någon rätt till sina egna kroppar.
 
Lika intressant är det faktum att det numera finns preventivmedel för män. Det bästa är att dessa preventivmedel helt saknar biverkningar. För många män skulle det emellertid vara helt otänktbart att använda preventivmedel, medan det anses vara en självklarhet att kvinnor ska proppa i sig hormoner med ofantliga många negativa biverkningar. Män vill gärna ha rättigheterna vad gäller sexuellt umgänge men inte skyldigheterna som det också innebär.
 
Men annars är ju Sverige otroligt jämställt. Verkligen. 
 
När jag ändå är inne på ämnet, kan jag ju även nämna den stora myten om mödomshinnan och att det därför skulle vara naturligt om kvinnor upplever smärta vid första samlaget. Sanning; enda anledningen till att kvinnor skulle uppleva smärta i det sammanhanget är om de inte är tillräckligt upphetsade när samlaget sker. Men det vill män så klart hyschhyscha om för annars blir de ju tvungna att ta hänsyn till någon annans njutning än sin egen. Hemska tanke. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0