Kanske kommer en förändring

 
Jag släpper på kontrollen. Lägger ansvaret i någon annans händer. Märker hur avslappnad jag blir. Kommer då och då på mig själv med att spänna kroppen av gammal vana, men slappnar då omedelbart av manuellt. Blir serverad svart kaffe. Läser om feminism och sedan ler jag med hela min själ när jag läser om Yohio och hur hans pappa alltid har stöttat honom i att vara den han är, i kombination med att på ett balanserat sätt förhålla sig till människors fördomar och förtryck av det som är annorlunda.
 
Så genomgår jag den förvandlingen som jag velat göra i flera år. Det är inte den planen jag har från början, men i samråd med en frisör är det den som växer fram och genomförs. För första gången på sju år får en frisör färga mitt hår. Det skapar en slags balans hos mig. Resten av dagen ägnar jag åt att återskapa balansen i mitt hem. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0