Forever young

 
Tidigare i veckan fick jag för första gången någonsin handla på Systembolaget utan att visa leg (med undantag av när personal känt igen mig). 
 
Spontan tanke: "Äntligen har åren eller åtminstone senaste årets stress satt sig i mitt ansikte!"
 
Idag fick jag visa leg för att få handla tobak. 
 
Med andra ord: ett steg framåt, två steg bakåt. 
 
#foreveryoung
 
Och som vanligt; "Du får ta det som en komplimang".
 
Andra ska inte säga åt mig hur jag ska reagera. Och tills någon kan ge en vettig förklaring till varför det på något sätt skulle vara fördelaktigt att se ung ut, så tänker jag inte ta det som en komplimang. Lika lite som när någon kommenterar mitt utseende på ett "positivt" sätt. Har jag bett om att bli bedömd för mitt yttre? 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0