Man måste tala för att ha en chans

 
Jag blir förundrad över hur fixerade människor är vid könsstereotyper, vilken omgivning jag än befinner mig i.
 
Att människor i min ålder på allvar fortfarande tycker att det är otroligt viktigt att veta könet på barnet man väntar så att man vet om det är blått eller rosa man ska köpa kläder av samt inreda barnrummet i.
 
Att man beskriver män som "bögiga" (och att man använder ordet bög istället för homosexuell, samt benämner homosexualitet som fel och heterosexualitet som rätt).
 
Att man har inställningen att man som kvinna inte ska ta något initiativ, utan att det är mannen som ska göra det. 
 
På något vis trodde jag väl någonstans att vi hade kommit lite längre än så och jag har svårigheter med att förstå sådan enkelspårighet. 
 
Men igår köpte jag i alla fall en rosa vattenskål till min hankatt. Han har inte visat några tecken på att fara illa av detta. 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0