Stulen tid

 
Jag kom aldrig iväg till jobbet idag. Istället fick jag värma mig med glögg, julfilm och hetdusch efter att ha nästan förfrusit varenda kroppsdel i väntan på ersättningsbussar som aldrig kom. 
 
På grund av dålig information på skånetrafikens hemsida, begav jag mig till kundcenter för att fråga när ersättningsbussarna skulle gå. Fick svaret "bussar är beställda" och ville skrika rakt ut att det varken var vad jag frågade efter, eller på något sätt besvarar min fråga. Jag har pendlat mellan Kristianstad och Karlshamn i drygt tre år nu och inte en enda gång har det här med ersättningsbussar fungerat. Inte ens när de flera dygn i förväg vetat att de behövs. Att de är beställda säger ingenting om huruvida de faktiskt kommer att komma, och när de kommer att komma. Men absolut, jag använder gärna tio timmars plusflex till sådant här onödigt nonsens.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0