Sopanarkism

 
Det har rått stor anarki i soprummet under de tre åren som jag har bott här. Hyresvärden har till och med behövt hota med att införa videobevakning. Nu har också kommit hot om att höja hyrorna på grund av alla extrakostnader som uppstått när mina grannar valt att dumpa diverse, ogenomtänkt bråte i detta rum, såsom matrumsbord och sängmadrasser.
 
I måndags morse fick jag mig ett gott gapskratt när jag var där inne och vände. Trots det vanliga zombiestadiet en måndagsmorgon, noterade jag nämligen en förändring på matavfallskärlen. De täcktes nu av en absurt stor skylt som lydde "släng aldrig plast i matavfallskärlen". Och upp ur kärlet stack en plastpåse. 
 
Mina funderingar efteråt löd som sådana:
 
- Är mina grannar analfabeter?
- Har mina grannar allvarliga auktoritetsproblem?
- Lider mina grannar av extrema tvångstankar (får inte, måste därför)? 
- Eller är de bara vanligt förekommande idioter?
 
 
#intheghetto

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0