We're not broken, just bent, and we can learn to love again

 
Det är morgon och jag känner igen lugnet och kärleken inuti. Gosar med sötkatten som inte vill släppa min famn och känner en innerlig längtan efter att bara stanna hemma och gosa med honom hela dagen. Lämnar hemmet och dagen hinner knappt börja innan jag åter känner den där påtagliga huvudvärken. Svartheten i sinnet som skapas av stress. Kroppen har bytt fokus. Förut angrep stressen magen, nu angriper den min hjärna. Och det är hundra gånger värre. Det är inte smärtsamt på samma sätt men jag slutar fungera som människa. Känner hur hela min kapacitet blir nedsatt, bortom min kontroll. Jag har alltid kunnat känna en stark tillit till min hjärna, men nu har det tagits ifrån mig. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Du vet vad jag finns om du behöver skrika, gråta, skratta och/eller prata av dig, eller bara vara. Ska försöka hitta en startnykel till din hjärna om den stängs av också:)

Svar: Absolut, jag har ju anförtrott mig åt dig förr :) Men det känns skönt att veta. Hoppas du hittar någon, för slutet är snart nära alltså :)
Caroline

2013-04-03 @ 13:01:28
URL: http://johanwahlberg.blogspot.se

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0