Det är fortfarande samtal före, tack för att du väntar

Varför jag numera hatar Bredbandsbolaget:
  1. På sin inloggningssida på själva hemsidan kan man på fullaste allvar inte se specifika abonnemangsuppgifter - dvs hur lång bindningstid man har (har chattat med kundtjänst och fått bekräftat att så är fallet - idioti).
  2. Bindningstiden på själva kontraktet står tryckt i kraftigt förminskad text och i kursiv så att man ofantligt lätt missar det då man tror att det är en text om allmänna villkor. Man får med andra ord lusläsa kontrakten fem gånger om innan man inser att hey - där stod det ju.
  3. För att säga upp sitt abonnemang, måste man ringa till kundtjänst, det är tydligen inte tillräckligt att man chattar med samma kundtjänst, som är tillgänglig på en gång.
  4. Det verkar vara stört omöjligt att säga upp sitt abonnemang. När jag knappat in personnummer och tryckt in att mitt ärende gäller att avsluta tjänsten, får jag höra att det är minst 20 minuters väntetid. Antingen har de absurt många missnöjda kunder, eller också är detta bara ett sätt att hindra att man säger upp skiten. Har nu suttit i telefonkö i 40 minuter. Om jag överhuvudtaget kommer fram, är det fanimej bäst för dem att de inte har mage att fråga mig varför jag vill säga upp mitt abonnemang.
Och ja. Min kärlek till Bredbandsbolgaet har heller inte växt av det faktum att jag blivit telefontrakasserad av dem nästan dagligen i ett halvårs tid nu. Kanske hämnas de nu för att jag vid alla tillfällen har vägrat att svara.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0