Manic monday

Så passerar en helg med skrattfullt biljardspelande, utsökt Thai Kong-mat och sommarsmakande drinkar & måndagen inträder som en fet, jävla käftsmäll.

Jag vaknar upp med en fläskläpp som heter duga, tappar min älskade MacBook i golvet på väg in i köket och katten skrikylar. Allting på samma gång. Bättre start på dagen har jag haft, det har jag.

Och dagen blev kanske inte bättre av att vintern bestämt sig för att återinvadera klimatet och att tåget blev inställt av ersatt av buss. Detta trots att vinterns återkomst inte inneburit snö (än så länge).

Men det finns bra saker också. Till exempel har jag fått bo på hotell Hilton i Malmö i en vecka och ätit frukt med nutella till frukost. Och min skrangliga crosstrainer har blivit utbytt. Jag kan numera byta växel utan att hela skroten brakar ihop och dessutom köra ett träningspass utan att låta som ett plåtslageri. Icke att underskatta, det säger jag.

Annars skrattar jag åt imitationen av Ranelid i Partaj, älskar att Magnus Betnér har ett eget tv-program och ser fram emot en välbehövlig påskledighet. Världens lägligaste röda dagar.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0