Att lösa problem


När vi flyttade in i vår lägenhet för ett och ett halvt år sedan, hade vi världens pålitligaste och bästa fastighetsskötare. Om ett fel uppstod, kunde man lita på att det var åtgärdat redan dagen efter.

Vår nya är av en helt annan kaliber. Det har exempelvis tagit honom över en månad att byta en simpel glödlampa i ett allmänt utrymme. Ett större problem är att dörren till soprummet har motarbetat samtliga hyresgäster sedan några månader tillbaka. Äldre damer har inte ens klarat av att ta sig in, och jag fick ta i med både armar och ben för kung och fosterland för att få upp dörren. Hade känts oerhört trist att gå tillbaka med droppande, illaluktande soppåsar i lägenheten igen när man väl orkat ta sig ända ner från fjärde våningen och ut på innergården. Men nu, äntligen, är felet åtgärdat. Inte som jag hade förväntat mig, förvisso. Dörren är borttagen. Problem solved!

(Man kan ju hoppas på att dörren blivit iväglämnad på någon form av lagning - även om jag inte förstår varför det ska vara så omständigt att åtgärda några sneda gångjärn - men det är hur som haver oerhört komiskt)

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0