Mat är lycka


Tidigare i veckan upptäckte jag att det numera finns glutenfri sprödbakad torsk - en av sakerna jag saknat att äta. Då tänkte jag att det bara är en tidsfråga innan jag kan köpa glutenfria langos i kyldisken ;) Nära nog - min envishet och mitt odödliga hopp (och eventuellt lite inslag av masochism) drev mig till att läsa innehållsförteckningen på en produkt som ligger på topp 5-listan av saker jag sörjer att jag inte längre kan äta. Jag fick läsa om listan av ingredienser säkert tio gånger innan jag vågade tro mina ögon. Huvudingrediensen vetemjöl stod nämligen inte med längre.


Därför skulle jag vilja tacka Findus så hjärtligt för att världens godaste köttfärssås numera är glutenfri, vilket resulterade i att jag hamnade i smaklöksparadiset ikväll. Jag blev så glad att jag hoppade hoppsasteg på vägen hem från affären.

Jag var ju dock tvungen att dubbelkolla på deras hemsida så de bara inte glömt nämna en av ingredienserna i samband med etikettbytet. Hade ju varit dålig timing att dö anafylaktisk chock-döden precis nu.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0