Man ser det man vill se

Situation:
I helgen föll det på min lott att ha beredskapen och således har min helg gått i lugnets tecken i väntan på eventuella ivriga oljud från sökaren.

Resultat:
För andra gången på kort tid har jag drabbats av urinvägsinfektion.

Slutsats:
Det är inte ett dugg hälsosamt med helger där festligheter byts ut mot soffläge.

Fotnot 1:
Jag kan inte se att det faktum att jag spatserade runt barfota iklädd fuktiga byxor och därmed frös under några omständigheter kan vara bidragande faktorer till nuvarande situation. Nej, nej.

Fotnot 2:
Min stundande beredskapslediga dag kan nu betraktas som räddad då den oundvikligen behöver ägnas åt jakten på antibiotika. Oh, joy.

Reflektion:
Hur många gånger ska man behöva återuppleva samma scenario innan man lär av sina misstag? ;)

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0