En utomjordings kunskapstörst


En av mina absoluta favoritsinnestillstånd är kunskapstörst och motivationen som följer med den. Känslan av att lära sig något nytt samt bli bättre på det man redan kan ökar mitt välbefinnande enormt. Och det faktum att jag i vuxet tillstånd kan känna samma styrka av kunskapstörst som den jag kände när jag var barn, är guld värd. För stundtals inbillar jag mig att de flesta sorts känslor var starkare när man kände dem som barn. Eller; det krävdes det inte lika mycket då.

Och hey, det är väl inte för ingenting som jag döpt bloggen till personlig utveckling. Kan ju bero på att det är bland det bästa jag vet.

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Halloj!

Kom förbi här av en slump och ville bara säja hej.



Detta här var bra skrivet och det är ju SÅ sant. Man blir så glad när man vill lära sig något nytt, lär sig det och märker att det går frammåt.

Ja sannerligen är det en härlig kraft denna kunskapstörst.



Hälsningar

Yohanna

2011-10-22 @ 12:16:49
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0