Solrosor


Något som jag bestämde mig för långt innan jag flyttade, var att jag skulle göra ett försök till att odla solrosor. Dels för att de är så otroligt vackra, men också på grund av att de för mig symboliserar farfar. Så jag beställde hem ett odla-din-egen-solros-kit och planterade i världens minsta kruka. Såhär löjligt såg det ut:


Två omplanteringar senare såg det ut såhär:


Och nu är solrosorna så höga att jag knappt får med hela på bild:


Jag är nöjd. Jag trodde jag skulle lyckas hålla dem vid liv i max en månad. Annars är det inte ovanligt att jag lyckas ta död på blommor som sägs vara omöjliga att döda. Så gröna fingrar har jag.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0