When I see something beautiful I tend to stare


Det är något magiskt över att stå på en balkong och blicka över en innergård med tegelklädda fasader. Se hur rött tegel övergår i klar stjärnhimmel och jag vet aldrig riktigt var jag ska fästa blicken för det är så mycket vackerhet på samma gång.

Ibland när jag kör bil blir jag överrumplad över hur molnen lägger sig helt perfekt över en ljusblå himmel i någon slags oförklarlig harmoni och jag kan knappt slita blicken. Vill inte koncentrera mig på vägbana och hastighetsmätare, vill bara drunkna i det vackra jag ser.

Om kvällarna när mörkret precis börjat falla blir jag fascinerad över hur många olika nyanser som ryms i ett och samma himlavalv. Jag vet inte vilken himmel som är att föredra - den kalla eller den varma.

Ibland önskar jag att jag kunde föreviga ett mentalt fotografi enbart genom att blinka, liksom trycka av.

Jag känner mig en smula förtrollad när jag färdas genom en grön sommarbokskog och det fina med löv är att jag älskar att se dem träda fram lika mycket som jag älskar att se dem falla.

Det behöver inte krävas mycket mer än solstrålar som letar sig in genom fönstret för att känna att det kommer att bli en underbar dag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Man får måla om i ABK lägenheter med. Mamma fick det. Där är mest sen när man flyttar igen att de andra som flyttar in måste godkänna färgen, annars får man måla om. Ja det känns mer roligt och romantiskt att gifta sig här. Farmor vill ju spela på bröllopet, frågade henne. Blir mer minnesvärt här

2010-09-10 @ 13:31:20
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: Emelie

Efter att man ansökt, så tar det upp till 6 månader. Han ska snart söka, jag ska bara skicka ett papper till honom. Så kanske mellan mars-juni är han här :). Då kan vi ju gifta oss på sommaren. Ja jag vill ju gärna ha det här för jag har så många som vill komma på bröllopet. Jag som ville ha ett lagom, men det tyckt bli skitstort haha :)

2010-09-10 @ 14:02:02
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja det är ju tyvärr så. Vet många som fått sin åsikt emot invandrare genom tv. I tv visar de bara nyheter om hemskheter. Men Det finns så många svenska som är sjuka i huvvet, märdare osv. Tyvärr så tror många svenska att alla invandrare är bin ladin :S. De borde ta reda på lite mer innan de fattar en åsikt, det är liksom inga små åsikter. Ja de kommer nog få nån procent men jag hoppas innerligt att de procenten inte får de att styra nåt. Då kommer jag fan fly landet!

2010-09-11 @ 01:19:29
URL: http://playbunnh.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0