IB-reunion


IB har nu funnits i Kristianstad i 10 år och det firades i lördags. Det var helt underbart och vi var en liten skara före detta klasskamrater som valde att spendera resten av dygnet tillsammans. Att bara bli upphämtad av Eyva och Kjellie som på den gamla goda tiden var otroligt rörande, och att sedan få träffa gamla lärare som betytt mycket samt besökt gamla klassrum var väldigt dyrbart. Jag kommer aldrig någonsin glömma hur Thomas Bark ritade sina rektanglar på tavlan och sa "This is a tractor" eller hur jag frivilligt gick på hans ekonomilektioner istället för att ha håltimme eftersom jag inte hade det ämnet.

Efter tal i aulan och buffé i gamla matsalen njöt vi av sensommarsolen i Tivoliparken en stund innan vi efter många om och men organiserade hur, vad och var vi skulle äta. Det fick bli grillning i Robins lägenhet där vi skrattade åt YouTube-klipp resten av kvällen. Åh, vilken nostalgitripp!

Mina foton:










Eyvas foton:





























Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0