Ljuva, ljuva fredag


Att man kan bli så lycklig av lite tv-serier, som jag är nu.
Dagens lista:

  • Big Bang Theory
  • The Mentalist
  • Bones
  • Grey's Anatomy
  • Vampire Diaries

Jag inser att tv-serier är en av mina passioner här i livet. Antagligen till viss del för att det är så otroligt mycket psykologi i en serie eller film, egentligen. Psykologi och sociologi - vad är mer fascinerande än det? :) Ända sedan jag var liten har jag varit en grubblare som försökt förstå bakomliggande faktorer, orsaker tills jag blivit alldeles yr, så det är väl ingen överraskning att jag är intresserad av just det jag är intresserad av som vuxen.


På tal om serie och film; igår såg jag en av de obehagligaste filmerna jag någon gång sett - Home Movie.

Och på tal om igår; min fina mamma investerade i ett par riktiga kvalitetsstövlar till mig som jag själv fick välja ut. Så dyra skor kommer jag nog aldrig investera i själv trots att jag naturligtvis ser vinsterna - hur många billiga par stövlar har inte jag gått sönder? Så det var en uppskattad gest. Fick dessutom träffa en söt liten bebis och upptäcka att systembolaget sannerligen inte prioriterar glutenfri öl då den fanns tillgänglig enbart en vecka - efter att ha lyst med sin frånvaro hela sommaren. Det tycker inte jag är helt okej. Är det rimligt att vi glutenallergiker ska klara oss på, låt säga, 30 öl (och då menar jag inte var) under en månads tid? Inte nog med att man inte kan dricka öl på krogen, nu kan man inte göra det på förfesterna heller om man hade vänt sig enbart till systembolaget. Jag är oerhört tacksam över att jag snubblade över Livsmedelsverkets undersökning om glutenhalter i öl så att Ica kan fungera som mitt systembolag. Fast det här är en ganska banal och obetydlig orättvisa med tanke på dagens läge. Den största tacksamheten är förstås över att det faktiskt finns öl som jag fortfarande kan dricka.

Slutligen; på tal om krogen - min lördag var något som jag verkligen behövde. Det var fint att sitta i ett kök och djupprata och vara ärlig om sina osäkerheter för att sedan gå till Bånken och träffa folk man känner. Jag behövde verkligen vara omgiven av mina vänner för på sistone har jag varit ganska isolerad på den fronten. För första gången spelade jag Black Jack och jag har alltid haft inställningen att spel om pengar är meningslöst och ruinerande men fann till min förvåning att jag tyckte att det var riktigt roligt. Att fortfarande kunna sitta på en uteservering utan att frysa ihjäl var makalöst och att dansa för första gången sedan i början av året var helt underbart. Jag hade helt glömt hur bra det får mig att må eftersom det är bland det absolut roligaste jag vet. Så det blev en sista svängom där innan jag åkte hem efter att ha suttit och pratat politik med någon vars värderingar överensstämde med mina och som absolut inte föll för konformitet. Förutom Malin fick jag återse härlige Johan & Emelie. Och jag tror att det var första gången på riktigt länge som jag hade roligt ute - annars har jag föredragit att umgås på hemmaplan.


I övrigt stundar två 75-årskalas (50 + 25) men jag har fortfarande inte insett vare sig att jag fyller år om några veckor eller att jag kommer få presenter. Jag tycker verkligen att det är jättesvårt att bli firad eftersom jag fortfarande har svårt för att se mitt eget värde. Nevertheless, ser jag fram emot firandet!


Nej, nu är det snart dags att njuta av Sheldon Cooper som jag saknat så.

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Det var jättetrevligt att se dig igen också. Att se en äkta glädje i dina ögon av att du trivdes vid black jack bordet med dina vänner (och jag en liten stund)



Jaha där ser man, världen är liten. La märke till att du också var vän med henne(Kristina Lindbåge) när jag addade henne på facebook.



Jag somnade vid 1 kanske och gick upp 6 på söndagsmorgonen. Delade ut röstsedlar utanför Helgedalskolan från 8-20. Sedan direkt till valvakan. Vid midnatt lämnade jag valvakan och jag kan inte förstå att jag orkade hålla mig vaken enda hem:-P



Jag hoppas få överlämna min present till dig i ganska nära anslutning till din födelsedag, annars får det bli när det blir. Har hur som helst redan bestämt vad jag ska ge dig.

2010-09-24 @ 12:25:14
URL: http://jaktenpasanningen.blogg.se/
Postat av: Malin

Du beskriver kvällen utmärkt så jag säger: touché ;)

2010-09-24 @ 17:55:51

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0