Come oh summer come oh now, stay all winter with me


Jag lär mig hela tiden nya saker om fibromyalgi. Kan se tidiga tecken som jag förbisåg när jag ignorerade smärta sådär som jag alltid gjort.

Idag: efter en vanlig rutinundersökning hos tandläkaren har jag nu, på grund av fibromyalgin, ont i alla mina tänder. Men eftersom jag är befriad från smärta i övrigt, är klagomål inte på sin plats. Dock är det intressant hur de minsta saker, hur en lätt beröring, kan framkalla sådan enorm smärta. Eller ja; det handlar ju egentligen om att en själv har förhödja smärtimpulser.

Efteråt gick jag och strosade runt i affären. Utforskade sortimentet på ett sätt jag nog aldrig gjort förut, i syfte att vidga mina vyer och smaklökar. Det har blivit för mycket njutning av bröd och diverse på sistone, och min kropp har inte mått bra av det. Det är dags att återuppta smoothies med linfrön och gröt med frukt, bär och nötter.


Nu försöker jag lära mig att uppskatta den brittiska serien Skins och efter att ha kommit en bit in i andra avsnittet känner jag fortfarande mer ångest än förtjusning.


Idag är det mars och då brukar luften smaka vår och sommargrus. Jag ser inga vårtecken alls. Hör en envis vind och ser höga snödrivor som börjat svartna. Det är i mars som jag brukar kunna sitta på uteplatsen iklädd linne och dricka kaffe. Men det finns hopp. Mars har ju bara precis börjat.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0