Dancing on my own


Fredag och jag springer ut och in, ut och in, för att överleva hettan som verkar försöka kompensera för vinterns kyla. Det går inte att vara utomhus utan att dricka någonting konstant och ibland går det inte att koncentrera sig på att läsa. Han och jag äter jordgubbar doppade i nöttopping innan vi väljer att svalka oss i källaren. Jag älskar att jag inte fryser en enda gång under kvällen och den spenderas på fallskärmsklubben. Jag har saknat de ljumma sommarkvällarna.


Lördag och jag vaknar i en alldeles för varm husvagn. Jag åker hem och tar en sval dusch endast för att bli överhettad i solen igen. Framåt kvällen kommer Sara Sockervadd hit och vi dricker öl i uterummet innan vi styr kosan mot Kristianstadsdagarna. Vi både börjar och avslutar kvällen med att åka karusell och det är så fint att man fortfarande kan bli lika exalterad som ett litet barn. Däremellan sitter vi på Stora Torg och lyssnar på Babian med Morgan & co. Vi överraskas av Saras syster och pojkvän men i övrigt är det lite folk och få man känner. Vi går vidare till Bishop Arms och när jag frågar efter glutenfri öl säger bartendern att han beslutat sig i detta nu för att köpa in det - om en tredje person efterfrågade det skulle han nämligen göra det och jag blev nummer tre. Tills dess ger han mig den öl som innehåller minst gluten - underbart. Vi äter på Kebabmaster och får sedan stå hela bussresan hem.


Söndag och jag kör ut till klubben där jag sedan bosätter mig i en pool större delen av dagen. 88:an som jag äter smälter rekordsnabbt i värmen och vi sitter och skrattar åt en historia som berättades under fredagen. På kvällen äter vi kinamat och när åskan dragit igång går vi exalterat ut för att betrakta det vackra ovädret. Det känns som att man ska titta på en efterlängtad film och att himlen är bioduken. Antons ögon tindrar och han kan inte låta bli att le - jag vet inte om han någonsin är vackrare än så. Jag vet i alla fall inte var jag ska fästa blicken - på blixtarna som lyser upp himlen eller hans uttrycksfulla ansikte.















Kommentarer
Postat av: Personlig utveckling

Frukosten såg riktigt god ut!

2010-07-14 @ 08:42:28
URL: http://www.personligutveckling.biz

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0