Jag märker inte ljuset som smyger in


Tisdag:

Jag spenderar större delen av dagen utomhus och den tropiska värmen gör mig alldeles matt. När jag kvicknar till hämtar jag Eclipse för att läsa om den igen inför biofilmen. Alla fyra böckerna flyter samman för mig för det var så jag läste dem - i sträck - hann inte sluta på ena förrän jag börjat på nästa. Jag ler lite åt när hon beskriver hur rastlös hon är om eftermiddagarna i sin väntan på honom - för det är exakt så som jag känner dagligen.








Onsdag:

Jag åker till Morgan för att picknicka på en gräsmatta där det är ömsom strålande sol, ömsom molnigt. Han bjuder på en jättegod fruktsallad (jag älskar frukt lite mer än allt annat, som typ kakor, tårtor osv) som vi äter ur jättetjusiga plasttallrikar och är omtänksam nog att köpa glutenfria digestivekex att ha till. Det var längesen jag umgicks med en nära vän och det är alltid energigivande. Flera timmar efteråt log jag fortfarande åt vissa saker vi pratat om eller skrattat åt under dagen.








När kaffet tar slut beger vi oss inåt för att ha en andra picknick på balkongen.




Såhär gott tyckte han att det var:

Jag dog nästan av skratt :)


Idag ska jag gå på fortsättningen av världens bästa seminarium innan jag går och dricker kaffe hos Sara & Tjombi. Och ikväll ska vi göra en favorit i repris och grilla hos fina svägerskan.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0