I want to be with you, be with you night and day


I.

Jag älskar mitt jobb! Så det förgyllde bara min tillvaro när jag blev erbjuden att jobba fyra istället för två dagar förra veckan på grund av sjukdom. Det är dock jobbigt när man slits mellan vad man skulle vilja göra och vad man kan göra - alltså när man känner sig maktlös och vill hjälpa mer än man kan.


II.

Idag var jag hos läkaren och för första gången kräver jag att få en diagnos med faktiskt underlag - det vill säga att den grundar sig på någon form av undersökning som inte bara inberäknar ett simpelt blodprov. Någon gång i framtiden ska det tas ett vävnadsprov och för att få resultat måste jag utsätta mig själv för glutenintag under en viss period. Jag hade föredragit tre gastroskopier på raken... men det är otroligt viktigt att jag får veta, så jag får stå ut.

III.

På torsdag ska jag äntligen se Eclipse.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter som en bra idé, det med läkaren. Man får bita i det sura äpplet om det ska gynna en i framtiden.. tyvärr. Men det fixar du!!! <3

2010-07-19 @ 21:27:49

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0