När stjärnorna var nära


Malin sätter fingret på det som både hon och jag känner:

"Jag är rädd för att lägga mitt liv och mina känslor i en annan persons händer eftersom att jag har ett känslomässigt kontrollbehov".


Och idag tar jag lite pick och pack och åker till Malmö för att spendera hela helgen hos henne. Jag tycker så mycket om känslan jag får när jag sitter på en buss sådär länge och tar mentala fotografier medan trumhinnorna dansar. Varje gång jag hör "Modest Mouse - Float on" får jag en känsla av lycka blandat med vemod - just för att jag saknar att vara hos henne när jag hör den. Jag återupplever liksom känslan av total frihet som jag hade när jag dansade loss till den i hennes lägenhet.



Nu ska jag bli ordentligt nostalgisk:

Hit 'N' Hide - Space Invaders



Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0