Att lita på sin egen förmåga


När jag tog examen, hade jag fortfarande inte kännedom huruvida jag var godkänd på den sista, individella tentan. Beskedet damp ner i postlådan idag, och med det oöppnade kuvertet i handen, blev jag faktiskt väldigt nervös. Men jag blev inte bara godkänd - jag fick också en, för mig, hjärtvärmande kommentar. Jag nämnde nämligen praktiken och att jag där fått kritiken att jag hade för lite distans till klienterna och min lärare gav följande kommentar till detta:

"Var kritisk till kritikerna!"

Den ser väl inte mycket ut för världen, men för mig har den en stor innebörd. För just då tvivlade jag inte på mig själv, men efteråt infann sig massor av tvivel. Men det är ju så - det gäller att hitta balansen mellan närhet och distans.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0