Säg det högt, tala högre


Medan världen verkligheten andas tystnad passerar gamla toner av kent mina trumhinnor.

När hjärnan registrerar orättvisor blir det uppror någonstans inuti. Blodet kokar över och bränner vid i hjärtat.

Jag ställer mig i fönstret för att bevittna flingorna falla ner som en ridå.

Läser om själsboostare för en skönare vardag:

  • "Det finns egentligen bara en grundregel för goda och nära relationer. Prata. Kommunicera. Berätta hur du känner och tänker. Lyssna och försök förstå. Då ökar både tilliten och kärleken".

  • "Prata med någon som speglar dig. Att samtala med någon som lyssnar och förstår dig är det mest befriande som finns".

Lindan in hjärnan i bomull tills ingenting går varken in eller ut. Lugn. Här står allting stilla.
Tiden känns som en nerförsbacke i ett linjediagram.


Även fast jag blundar kan jag inte sluta se.
Orden räcker inte till.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Det skall verkligen bli skönt att vara klar med skolan, torsdag redan blir jag klar. Skriver en en uppsats till men en tjej som inte gör ett piss . Jag är så stressad att man kan tro jag går på droger :(



Sitter med analysen nu helt ensam.. och imorgon skall vi göra diskussionen om hon dyker upp. ÖÖÖ. Såhär vill man verkligen inte avsluta sin sista kurs.



Ni slutar nästa fredag, då skall vi vara i kyrkan.. jag kommer kanske då tror jag :)



Kramkram =)

2010-01-07 @ 09:49:03
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0