Sämre kan man ha det


Står lutad mot en husvägg och beundrar vinterskymningen som möter ett snölandskap i total harmoni. Varvar andetagen med Lucky strike och kastar samma boll om och om igen till en enormt söt bordercollie som trots sin ålder aldrig tröttnar. När han blir för husseängslig kryper han upp i mitt knä och vilar överkroppen där, pussar mig lite i ansiktet. Jag dricker kaffe och förvärvar kunskap via en bok i väntan på tacos och skratt vid middagsbordet. Pratar om djurs förmåga till otrolig tillgivenhet och om vackra träd om våren. Avslutar 14-timmarspasset i en tv-soffa med trevlig stämning. Åker hem och får krypa ner i sängen i världens tryggaste famn med en trött kropp.

Och dagen innan: får kela med världens minsta hundvalp och hjärtat smälter nästan lika mycket som vid åsynen av kattungar. Varför är allt litet så oemotståndligt sött?


Kommentarer
Postat av: Ida

sv: Åh tack! : ) Jag kan inte förstå att jag ens känner allt det här...

Ditt inlägg var också fint, att få krypa ner i en trygg famn är det bästa... ♥

2010-12-17 @ 13:26:30
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en fin kväll sötnos! =)

2010-12-17 @ 15:19:09
URL: http://alinah.se
Postat av: Martin The Edge

Hej!

Hoppas du har en härlig lördag så här långt.

Dagens fråga handlar om snabbmat - nu ska det redas ut en gång för alla. Vilket är godast?



Ha en fortsatt fin dag!

2010-12-18 @ 14:46:51
URL: http://edgeman.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0