Wake up

Min bästa vän är mer än en person. Ingen av de relationerna kan jämföras eller ersättas med någon annan - de är alla unika och har väldigt speciella platser i mitt hjärta. Någon har jag känt större delen av livet, en annan är en relativt ny bekantskap och en tredje bor på andra sidan landet, för att ge exempel.

När jag borstar tänderna får jag alltid vara beredd på att tappa piercingen i läppen, vilket jag nästan alltid gör också. Hur mycket jag än skruvar och försöker spänna så vill kulan inte sitta fast i staven. Jag går snart bort till min piercare och säger "spänn åt så att den aldrig går att ta av igen". För så tröttsamt är det.

När jag lagar mat använder jag mycket kryddor. Jag älskar när det smakar och jag tror att jag är lite inspirerad av storebror där. Thai sweet chilisås fungerar utmärkt till nästan allt.

Jag är rädd för att få för dåligt samvete över att jag inte har någon vidare inkomst just nu, och därmed inte kan dra halva strået till stacken. Får jag för dåligt samvete, kommer jag nämligen hamna i en ond cirkel av psykiskt illamående.

Den värsta känslan är plötslig brist på motivation till precis allting, känslan av att vara invaderad och ångest.

Den bästa känslan är när han skiner upp i ett leende bara av att se mig och när vi ligger så nära varandra det bara går. Och kattungar, och söta hundar.

Jag är bäst på att le ofta, att vara några steg före i huvudet, att bli repeatförälskad i låtar och att vara motsatsen till en hypokondriker.

Jag är sämst på att bibehålla ett fungerande lokalsinne om jag inte anstränger mig ordentligt och att vara funktionell när jag fryser.

Jag lyssnar på musikhjälpen så fort jag kör bil just nu. Utan internet och Spotify blir det inte mycket musik utöver det.

Jag pratar gärna och länge med människor som tänker i samma banor som jag, fast lika gärna med människor som presenterar nya perspektiv för mig. Men det är så fint när man delar tankesätt med andra människor. Man känner sig förstådd och lite mindre ensam.

Jag tycker om kroniskt sällskap av djur, att ligga sked, när han drar fingrarna genom mitt hår, att umgås med mina närmsta vänner och att dansa på krogen.

Kärlek är livsnödvändigt.

I somras var jag brunare än någonsin men badade inte i havet en enda gång.

Sist jag grät var åtminstone en månad sedan och just då kände jag en sådan förtvivlan.

När jag vill tänka sätter jag mig oftast för att skriva ner tankarna. Jag vill inte låta dem falla i glömska och allting blir så mycket klarare.

När jag bakar bryr jag mig inte så mycket om ifall det blir gott egentligen. Jag tycker att det är roligare att baka än att äta eftersom jag aldrig varit särskilt förtjust i kakor och bakverk.

Just nu tänker jag på om jag ska försöka sova en stund eller träna en runda. Det är tufft att gå från att vara arbetslös till att jobba ett 14-timmarspass.

Idag har jag
inte riktigt fått kroppen att vakna än. Försöker få igång den med lite mumsig gräddost.

Ikväll ska jag hämta paket, skriva julkort och möjligtvis be pappa komma in med skrivbord och crosstrainer eftersom vårt sovrum blev färdigt igår.

Imorgon kommer jag spendera dagen i Tollarp eftersom det ska målas i lägenheten. Kvällen kommer erbjuda ett par öl i stillhet då jag ska ha nästa 14-timmarspass på lördag.

Min mobiltelefon är ganska tråkig då det inte finns några direkta applikationer till den. Men kameran är bra.

När jag vaknar på morgonen kan jag inte chockstiga upp direkt, och särskilt inte nu när det är så mörkt och kallt.

Om jag var ett djur skulle jag vara en katt, tänkte jag åtminstone alltid när jag var liten. Om jag ska tänka på min egen katt kan det nog stämma. Å ena sidan självständig och tycker om egentid ibland, å andra sidan otroligt lojal, social och tillgiven.

Kommentarer
Postat av: Morgan

Bloglovin har inte meddelat mig om dina inlägg så just nu är jag lite bitter över deras hänsynslösa beteende :) Men vilken härlig grej du gjort här, ska lite smått kidnappa den och se om jag har nåt intressant att komma med :) Jag glömde bort att skicka busstider till dig idag, men jag ska göra det så fort det blivit någorlunda vettig tid den här sehm.. söndagsmorgonen är det nu ja haha :)

2010-12-19 @ 05:43:33
URL: http://infotio.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0