Inflyttningskaos II








I tisdags kväll var vi äntligen och hämtade vår soffa:





Onsdag:

Vi har äntligen inrett vardagsrummet som numera är favoritrummet i lägenheten. Jag älskar att sitta där och bara titta ut genom fönstret eller beundra värmeljuslyktor och lampor i fönsterkarmen.






Malin är i krokarna och kommer in på en kvällsvisit och dricker ett glas rött med mig.





Torsdag:

Jag träffar min handläggare på arbetsförmedlingen och blir positivt överraskad. Hon är hur bra som helst och jättetrevlig!

Sedan kommer Morgan på besök. Vi dricker glögg, äter julkakor, halvsneglar på Star Trek och pratar.


Jag fick äntligen se hans nya, snygga frisyr!





Fredag:

Även jag har drabbats av en envis och handikappande förkylning så jag håller på att avlida bara genom att gå utanför dörren. På kvällen bakar vi lite julgodis och jag lyckas med konststycket att bränna knäck, vilket jag inte kan sluta skratta åt. Eller ja, slutar skratta gör jag när jag inser hur förbannat jobbigt det skulle bli att diska grytan... ;) Avslutar kvällen med Saw VII.



Rocky road





Lördag:

Jag följer med svärmor till Ikea för att inhandla vitrinskåp, bokhylla och hörnhylla till badrummet. Riktar verkligen ett stort tack till henne för hjälpen med dessa tunga kollin. Efter lite socialmys i en soffa med kycklingsallad och Ett päron till farsa firar jul åker vi till Maxi där jag gör en upptäckt som får mig att känna att jag numera kan dö lycklig. Det finns nämligen glutenfritt vitlöksbröd! Det är verkligen något av det som jag saknar att äta allra mest. Nästa försök att göra knäck blir lyckat och vi intar soffan och slår på fina Edward Scissorhands.



Jag hade det väldigt bra medan jag kokte knäck - satt och gottade mig uppe på en av våra höga köksstolar med en öl som sällskap :)


Vi tyckte smeten blev oresonlig till sist och la den därför i en enda stor klick man kan skära i bitar när det stelnat. Man får vara lat ibland :)


Jag var tvungen att smaka på en gång :)

Efter att ha töat under dagen föll det ny snö. Den la sig så vackert att den såg ut som fake.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0