Sliter mitt hår


Om allting gått som det skulle med denna flytt, skulle vi ha fått bredband förra veckan. Men det är minsann ingenting som gått det minsta smidigt och allra minst detta. Den förre hyresgästen vägrar nämligen helt enkelt att säga upp sin telefoni till vår adress trots upprepad telefonkontakt där vi förklarat varför han måste ta bort det. ABK kan inte göra någonting, och vi själva kan inte göra någonting. Ingen kan göra någonting förutom förre hyresgästen, som inte är alls samarbetsvillig. Det är nu jag avlider av överdos av frustration och irritation. Och jag kan för mitt liv inte förstå hur ABK kan sakna befogenhet att göra något åt saken.

Angående förre hyresgästen har han ännu inte hämtat sin cykel i vår källare. Jag är inte det minsta sugen på att ge honom den, kan jag säga.

Kommentarer
Postat av: Zubair

Hi Caroline,

Hope you still remember me. I am Zubair from Pakistan.

How are you? How is life?

Can I see you sometime

2010-12-30 @ 17:48:11
Postat av: Emma

Vilken fin blogg du har! :) Jag tror att vi nästan bor grannar. ;)

2010-12-31 @ 01:03:14
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaså? Där ser man! :)



Jag bor på Östra Storgatan 23, min baksida är ut mot J H Dahlsgatan. Du bor väl där..?

2010-12-31 @ 11:32:33
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Emma

Nja, du bor längre bort mot skolan va? Jag bor i andra änden av gatan, mot torget. På framsidan går man in vid Folksam. :) Har du precis flyttat? Är du härifrån stan? (Det var förresten Oskar som länkade din blogg till mig, han misstänkte att vi bodde nära varandra.)

2010-12-31 @ 15:55:08
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaha! Jag har bott här i stan i snart 3 år, i denna lägenheten i 1,5 år. Bodde också på J H Dahlsgatan först. ;)



Jag träffade Oskar för lite mer än en månad sedan. Vi började skriva på Helgon. :) Hur var det ni kände varandra?



Kul att du är socionom. Jag har funderat lite på det också. Var vill du jobba?

2011-01-01 @ 13:59:07
URL: http://xiaomei.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0