Uh-oh


Får ett samtal om remissen till att ta vävnadsprov för att kunna konkretisera mina glutenbesvär.

"- Hur länge har du ätit glutenfritt?
- Ungefär två månader.
- Då bör du nog äta gluten igen i tre månader för att det ska visa sig på vävnadsprovet"


Slutligen kom vi dock fram till att eftersom jag numera reagerar så starkt när jag får i mig minsta gluten, bör det räcka med en månad och sedan vävnadsprov. Och jag vet inte om jag kommer klara ens det eller tycka att det är värt det. Men jag ska prova. Efter en stunds intensiv fasa kunde jag dock vända det hela till något positivt - jag har alltså en månad på att frossa i allt gott som jag inte kan äta sedan. Listan ser ut såhär än så länge:

Helvetesmånaden
♥ Godaste köttfärssåsen
♥ Ben & Jerrys glasspinne
Wasabinötter
♥ Kycklingburgare
♥ Vitlöksbröd!


Dock är jag otroligt nervös inför hur jag kommer att må. Att vara ett fullständigt vrak i en hel månad som sedan avslutas med något så obehagligt som gastroskopi är inte en särskilt tilltalande närmsta framtid. Men jag ska försöka genomlida det.

Kommentarer
Postat av: ida

jag blir så rörd när jag ser att en person följt min blogg trots att den varit nere, att ha någon som dig är fantastiskt :)

2010-08-14 @ 13:19:04

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0