Floating world


Idag ringde de minsann från mitt semestervikariat och undrade om jag kunde jobba en helg. Jag blev jätteglad men insåg snart att det rörde sig om just den helgen jag ska på Tönderfestivalen. Det kommer dock komma fler jobbtillfällen och det glädjer mig. Jag har dessutom ringt angående ett annat jobb som verkar lockande.

I övrigt ska jag byta läkare och avboka gastroskopin med vävnadsprov eftersom jag varken vill eller klarar av att utsätta kroppen för en allergisk reaktion dagligen.

Just nu håller jag på att baka glutenfria chocolate chip cookies - för första gången på över sex år är det nämligen återigen roligt att baka och laga mat eftersom jag numera vet vad jag kan och inte kan äta. Underbart! Någon dag ska jag ta mig an projektet spanska våfflor och möjligen langos.

Och ikväll ska jag och kärleken åka och spana på lite möbler. Hade vi fått bestämma hade vi flyttat redan igår.

Så: life is good!

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0