Ett rationellt beslut nån gång innan jul


Jag fick ett spontanryck och seglade (ja, inte surfade) in på Arbetsförmedlingens hemsida. I januari är jag färdigexaminerad socionom så det börjar bli dags att ta tag i det hela. Har suttit och filat på mitt CV och har enbart den personliga beskrivningen kvar. Jag antar att jag sparade den till sist eftersom jag misstänkte att det skulle bli den svåra biten. Men sen insåg jag att så inte är fallet. Vid detta laget känner jag mig själv så väl att det inte kommer bli några större problem att framföra den kunskapen genom ord.

Och jag har faktiskt tyckt att det hela med att fixa med ett CV var roligt. Jag älskar de stunder då jag fortfarande kan vara motiverat ambitiös. Och just nu stortrivs jag i skolan. Jag lär, jag utvecklas och jag är omgiven av härliga människor.

Denna känslan infinner sig oftast om hösten. Jag älskar dig, höst. Och om min kropp är snäll mot mig imorgon, ska jag gå en höstpromenad med en vackermänniska.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0