'Cause it's a bittersweet symphony, this life



Jag vet nog inte riktigt var jag är just nu. Jag är överallt och ingenstans.

Jag pendlar mellan ångestdrömmar som lämnar efter sig en känsla med smak av fullkomlig meningslöshet, och att skina som en sol och vara bubblig av skratt precis hela tiden. Sedan åter tomhet för att några timmar senare ligga och gapskratta i min säng mitt i natten.

Om nätterna får jag dela säng med en katt, åtminstone för en timme eller två. Om morgnarna väcker han mig genom att ta ett glatt skutt upp i min säng. I flera timmar går jag och nyser och har ont i ögonen. Bitterljuvt, och totally worth it.

För det är ju så livet är. Det måste finnas en risk för något väldigt negativt, för att man ska kunna uppleva något väldigt positivt. Men vetskap är inte alltid lätt att omsätta i praktik.


Drömmar sätter spår i mig. Förvirrar, öppnar upp, förtvivlar, förser mig med insikter.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0