Allt gör mindre ont sen


Jag blev drabbad av en väldigt stor insikt i veckan. Och jag känner mig så lättad. Saker som tyngt mig, saker som inte vill släppa taget, känner jag mig nu befriad ifrån. Jag fick sannerligen perspektiv. Ibland ser man inte det bra, för att det dåliga är i vägen. Och är det någonting jag har lärt mig genom de senaste veckornas samtalsövningar, så är det att om man förändrar sig själv och sitt bemötande bara en liten smula, kan det ha väldigt stor påverkan på samspelet. Vad glad jag blir! Känner mig så kärleksfull.

Igår läste jag gamla tankar och kunde se en viss bitterhet som jag inte längre känner. Det är så fint när man kan se sin egen utveckling. Jag börjar bli mottaglig för sådant jag inte varit mottaglig för förut, tror jag.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0