Allting tyder på en social infektion


I fredags drabbades jag av fenomenet lappsjuka. Så jag slängde mig på en tidigare buss för att åka hem till Malin. Så småningom fick vi sällskap av de två herrarna som joinade oss i TP en kväll. Oskar skulle upp och göra högskoleprovet dagen efter, så utgång för hans del var inget alternativ. Men Robin följde med och på Biljardkompaniet fick vi sällskap av Peter. Jag har fortfarande inte riktigt smält hans röda toppluva =)

När det var dags att dra vidare, skjutsade Peter oss till Stora Torg för att sedan fortsätta hemåt. Sedan Banken brann, har de 20-årsgräns istället för 18-årsgräns. Men jag ville ändå försöka få in Malin på mitt favoritställe. Och det gick =) Tidigare hade jag chattat lite med en gammal vän som jämt flänger rundor - är det inte Irland så är det Tyskland ;) Det visade sig dock att han var hemma över helgen och jag lyckades locka honom till Banken. Ibland är ett dansgolv den absolut vackraste platsen i hela världen. Poffe var sedan snäll och skjutsade hem mig.

På lördagen lämnade jag sängen på tok för tidigt för att göra Sara sällskap i bowlinghallen medan Tjombi och hans lag tävlade. Och vinst blev det =) Sedan var det till att inom loppet av några få timmar lyckas bli av med hjärtklappning och allmän slitenhet. Efter en kopp kaffe var jag pigg igen och började bege mig till Åhus. När jag satt på bussen och betraktade världen med bra musik i öronen, kände jag mig riktigt lycklig. Det kändes helt fantastiskt att åka hemifrån när det fortfarande var ljust ute.

Hos Emelie blev det tjejfest med Guitar Hero och SingStar. När alla anlänt bjöd hon på en jättegod vit ckokladmousse med marshmallowsmak toppad med bär. Förfesten var jättetrevlig och det var bra underbart att få sjunga lite Disneylåtar. Jag hade nog avlidit av skratt om jag skullat sjunga den utländska delen i Lejonkungens En värld full av liv. Det var ju fantastiskt underhållande bara att lyssna på andras försök ;) Sedan bar det av mot staden och Banken. Och huvudet var fullt av:
"Jag gjorde upp en eld för dig och nu brinner hela skogen"
och
"You don't know what I'm gonna do, I'm gonna send my heart in a box to you"

Idag tog jag en rejäl sovmorgon eftersom sömn var en bristvara dygnet innan. Kvällen har jag spenderat med Sara, Tjombi & co. Det var dags för årets första runda på inlines. Vanligtvis brukar jag låna lillebrors gamla men jag hittade ett par ännu bättre längst in i skokammaren - storebrors gamla. Så med Emil på cykel och hundarna i koppel åkte vi ner till Ica för att handla glass. Jag trodde att Emil skulle cykla omkull mig vid ett flertal tillfällen men jag lyckades vara kvar på benen ;) Resten av kvällen har vi varit ganska trötta och därmed fått en hel del goda skratt =) Jag har insett att jag slagit rekord - jag har varit social varenda kväll denna veckan. Det är goda tider! ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

En mycket härlig kväll :) Piere ville ut på fredag. Ska vi? :)

2009-03-30 @ 13:09:46

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0