Räksallad


Jag har precis ätit världens godaste måltid! Frågan är om det inte till och med toppar sushi. gott var det. Det säger inte lite, eftersom sushi är en rätt jag skulle kunna äta varenda dag utan att tröttna (jag är faktiskt sugen på det dagligen).

Igår när jag var i affären på jakt efter laxspett, fann jag också räkor i vitlöksmarinad som jag köpte med mig hem för senare experiment. Efter ett ha kombinerat diverse recept med mina egna smaklökar som utgångspunkt, fick jag fram följande:

Räksallad
Isbergssallad (valfri mängd, beroende på hur mycket man tycker om det)
200 g räkor
1 avocado
1 rödlök
2 dl böngroddar
1/4 urgröpt gurka
½ dl pinjenötter
1 dl cashewnötter

Dressing
2 msk rapsolja
1 vitlöksklyfta
½ dl kokosmjölk
½-1 dl hackade jordnötter


Dessa räkorna köpte jag

Ta-dah! För övrigt är Alpro soya det nya för min mage, vars största fiender är spannmål och mejeriprodukter. Soja får ersätta mjölk.

Galet gott!

Jag är fortfarande euforisk. Och har rester till imorgon. Livet är underbart!

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0