Vågar du vara rädd?


Dagens läsning var många upprepningar men också nya insikter. Ibland behöver man repetera för att minnas att bitarna föll på plats. Jag älskar att förstå mig själv. Det har alltid varit något av det jag strävat efter allra mest. Jag skulle vilja att andra också förstod mig, men där är jag inte lika framgångsrik.

Igår följde jag med och hämtade två kattungar. Kattungar är lycka i dess renaste form, för mig.

Det är saker som händer inuti mig hela tiden. Saker jag inte brukar tala om, men på kort tid har jag gjort enorma framsteg. Gått från destruktiva tankemönster till en sund inställning. Det gäller bara att hålla kvar den. Än är det nytt.

Citat jag fastnade för idag:

"När rädslan är borta talar hjärtats röst, källan till ditt unika jag. Lyssna till den, och finn dig själv"

"Att känna rädsla är naturligt, frågan är bara hur vi väljer att förhålla oss till den. För även om rädsla är en ofrånkomlig del av livet kan vi välja att antingen utmana den eller låta den styra våra liv"


Och mycket annat, men det hade blivit för många hundöron. Men jag förstod äntligen varför jag tycker det är så tryggt när andra är lika rädda som jag. Varför jag blir rädd för de som inte är rädda.




Honom har jag pussat på extra mycket idag. Låg på ett alldeles för hårt golv med armen runt honom och en tass i handen medan jag tittade på Anne på Grönkulla.










Imorgon blir det stranden och årets första dopp, om allting går som det ska.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Den blir i Åhus :). Jo midsommarhelgen har varit bra :). Hoppas din med har varit det. Min handled var helt bruten :(. Men gipset är väck nu iallafall. Om 2 veckor kan jag lyfta 1 kg, drygt :S hehe.

2009-06-24 @ 13:20:21
URL: http://playbunnh.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0