Utmanad av Malin

1. Hur gammal är du om fem år? 28½. Jisses amalia, vilken chockerande sanning. Undrar om jag fortfarande kommer behöva visa legitimation på Systembolaget ;)
2. Vem var den sista du träffade? Här är jämt människor.
3. Hur lång är du? Jag är inte lång, jag är kort. 161 cm för att vara exakt.
4. Vilken var den senaste film du sett? Atonement. Den var frustrerande.
5. Vem ringde du senast? Jönsa.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Fan vad nice:) jag är trött och ligger fortfarande i sängen :)" 13.11 till PelleOlle. Skönt att man sällan är sliten en söndag!
7. Vad är dagens planer? Det är inte dag längre. Men en söndag gör jag aldrig någonting vettigt. Jag har mest ont i magen.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det kan vara roligt att prata i telefon, men jag föredrar sms. Jag har svårt för att koncentrera mig på bara en sak. Jag vill göra jättemånga saker samtidigt.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är gifta. Jag var där när det hände.
10. När såg du senast din mamma? För bara en liten stund sedan. Jag hade ganska roligt åt hur oteknisk hon är.
11. Vilken ögonfärg har du? Ljusgröna.
13. Har du någon gång hittat en katt? What happened to 12? Det har jag. Han var vit och svart och jag kallade honom för Tusse. Vi tog hand om honom i en lada.
14. Vilken är din favoritplats? Det varierar. Det beror ju helt på vilket känslotillstånd man befinner sig i/vill uppnå.
15. Vilken plats föredrar du minst? Min arbetsplats.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har ingen aning.
17. Vad skrämde dig som barn? Vatten och en manlig personal på dagis. Han såg ut som en luffare ju!
18. Vem fick dig att skratta senast? Mamma med sin oförmåga att behärska tekniska prylar.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, men mina föräldrar har. Så jag anser att de är så gott som mina ;)
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. Måste ha det. Kan inte sitta stilla sådär. Datorn ska vara placerad så att man har möjligheten att göra flera andra saker samtidigt. Understimulerad much?
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sover med kläder.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra. Den ena brukar jag ligga och krama.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett. Räcker inte det?
24. Har du någon gång spytt på fyllan? De första två åren jag festade, ja. Sedan dess har jag bara spytt av magkatarren, och det hör inte till vanligheterna heller.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Oftast fryser jag hellre om fötterna än har strumpor på mig. Och skor är bara allmänt elaka mot mina fötter. Jag är fortfarande svullen sedan de sjuka skavsåren jag fick förra året.
26. Är du social? Ja och nej. Jag behöver egentid också.
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys Chocolate therapy - smaken som upphörde. Men jag är inte bitter...
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala tillbaka studielånet och flytta. Bland annat.
29. Tycker du om kinamat? Det är den bästa maten, i princip. Satay!
30. Tycker du om kaffe? Just nu har jag fått lite avsmak för det.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag sover på alla sidor. Ligger inte särskilt stilla.
33. Kan du spela poker? Jadå.
34. Tycker du om att mysa? Ja och nej. Jag tycker om närhet samtidigt som jag känner att rör mig inte. Frågor på det?
35. Är du en beroendemänniska? Nej. Jag snarare misslyckas med att bli beroende. Det tycker jag är mycket bra.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja. Dennis.
37. Vill du ha barn? Ja. Men inte inom den närmsta tiden.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Men jag har haft behov av akuten. Spank you very much.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet. Vågorna. En pool är ju alldeles för stillsam för mig. Men jag tycker om det också.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Pass.
42. Äger du dyra smycken? Nja. Jag tycker det är lite slöseri med pengar att bära runt dyrt skrot. Förstår inte tjusningen.
43. När känner du dig lycklig? För det mesta. När jag umgås med fina människor, lyssnar på bra musik eller äter sushi, till exempel.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? After Eight.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner fantastiskt många roliga människor. Är det konstigt att man skrattar konstant?
46. Välj ett ärr på din kropp? Kan man inte få välja bort? Jag vill inte ha ärret vid ögonbrynet. Alls. Och då menar jag det som inte är självförvållat. Hade varit trevligt om svullnaden åtminstone kunde lägga sig. Det har ju faktiskt gått ett halvår.
47. Vad har du för ringsignal? Hästpojken - Caligula.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Det får du fråga min mamma.
49. Flirtar du mycket? Nej. Jag ser inte ens människorna.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Jag har inte tagit den.
51. Kan du byta olja på bilen? Det behärskar jag nog.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, som tur är. För det vore synd att säga att jag inte kör för fort.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Yvonne Hirdmans bok om genusteori. Mycket underhållande!
54. Läser du dagstidningen? Nej. Jag är ointresserad.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja. Solo och Topphälsa. Hur detta nu gick till.
56. Dansar du i bilen? Jag sittdansar jämt!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Nej.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En påminnelselapp om att öl skulle inhandlas. Inte för att jag tror det behövs ;)
59. När var du i kyrkan senast? När min kusin konfirmerades för ungefär en månad sedan.
60. Vilka personer utmanar du? Vill man så vill man, vill man inte så vill man inte. Take care now, bye bye then!

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0