Shut your pie hole


Norska skogskatter är tydligen kända för att "prata" (läs: jama) mycket. Jag kan bekräfta detta eftersom min ögonsten, som är till hälften norsk skogskatt, sällan stänger foderluckan. Jag trodde dock att han bara pratade med levande ting. Detta tills mamma gjorde en betraktelse som tydde på motsatsen. Hon har nyligen köpt hem trädgårdstroll, varav ett är uppmonterat på vårt enda körsbärsträd. Häromdagen ertappade hon tokstollen med att stå och pipa en monolog mot detta troll. Det hade jag kunnat betala pengar för att se. Jag hade nog skrattat i en hel vecka :)



Den mest komiska biten är att trollet håller fingret för munnen för att signalera tystnad.
Är det här ett klassiskt fall av trots, månne?

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0