Bakom mina solglasögon...


Under min livstid har jag hittat ett enda par solglasögon som jag verkligen trivts i. Eftersom jag är klantigt lagd, är jag numera inne på mitt tredje par av de som föll mig i smaken. Rackarna har utgått ur sortimentet, och därmed kan jag inte införskaffa nya, likadana när klantigheten väljer att slå till nästa gång. Därför har de nuvarande aldrig fått följa med på fest - då har flugbrillorna (Malin vet sannerligen vad jag snackar om) varit ett säkert val. De får gärna gå sönder om de behagar.

Men igår sjöng favvobrillsen på sista versen eftersom jag tycktes vara förföljd av Murphys lag. De gick slutligen sönder men vissa nederlag tar jag bara inte. Jag är envisare än så. Så nu har jag superlimmat! Ska bli spännande att se hur länge detta hemmabygge håller... en kvart? Blir i alla fall vanskligt att ha dem liggandes i väskan när de numera inte går att fälla ihop.

Annars har jag ett par rosa brills som jag verkligen inte ser klok ut i. Bara det gör det lockande att gå runt i dem.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0