Energi är mitt liv


Igår var jag en sväng på Väla, trots tunn plånbok. Och tunn blev tunnare, på mer än ett sätt ;)


Jag insåg att jag blir en smula lycklig när jag går in i en bokaffär. Förutom att en sådan innehåller det självklara - böcker, finns där saker som jag alltid älskat - pennor i alla möjliga färger, block i olika storlekar och design, pysselmaterial... jag skulle kunna bosätta mig i en sådan affär. Rita, klippa och klistra och klura på en Rubiks kub (som kostar så mycket som 169:-, annars hade jag köpt en). Panduro är sannerligen också en sådan affär. Jag vill köpa allt. Fick nöja mig med lite rörpärlor ;)

Att jag i väntan på de övriga, som shoppar som rena fruntimmer ;), dessutom fick sittdansa till Beat it, gjorde absolut inte dagen sämre. Lunchen i form av kycklingspett i jordnötssås med nudlar, var en ren sensation. När jag äter anstränger jag mig för att vara medveten om varenda tugga. Njuta till fullo i ett tillstånd av mindfulness.

Just ja. Nu kan jag sörpla te ur världens finaste kopp också. Tio spänn.


Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0