Tänk om vi kunde stanna still och göra samma sak en månad till


Gårdagen var fantastisk.

Den påbörjades på stranden med en bok om kärlek.


Fortsatte gjorde den i Tivoliparken med Malin, Kelly och en engångsgrill. Malin och Kellys samspel är sanslöst komiskt emellanåt, speciellt när det vankas matlagning. Jag fick mig många goda skratt när de gnabbades som ett gammalt gift par om var på grillen paprikan och svampen skulle ligga :) Malin hade varit jättesöt och köpt såpbubblor, vilka blåstes i vad Kelly uttryckte som orkan ;)








Vi fick sällskap av en kaninunge

Jag fick mig en extranäsa :) Älskar såna!

Solens frånvaro gjorde att kylan blev påtaglig så snart drog vi oss till Malins lägenhet för att spela plump med hennes mamma och styvpappa. Det var något som alltid spelades med farfar - hans absoluta favoritkortspel. Jag minns inte sist jag spelade det, så jag hade helt underbart roligt, trots en inledning med 7 plumpar och två förluster ;) Det är jag som är Plumpen, om någon undrar. Vid halv tolv insåg jag och Malin att vi var danssugna, så det fick bli en spontanutgång till Banken. Jag var absolut inte festklädd - baggy långshorts, oversize-linne och basker - men jag kände mig bekvämare än någonsin på dansgolvet. Det var fantastiskt roligt att svänga de lurviga men hettan tvingade ut oss emellanåt. Min Subway-kille, dvs killen jag handlade av tre gånger under Kristianstadsdagarna, var där och det är sannerligen en klockren människa. Han tycker om både sushi och kräftor, kan citera Ace Ventura minst lika bra som jag och dessutom är han den enda jag träffat som känner till Sandybell.




Så idag har jag verkligen ingenting att klaga på. Gårdagen var suverän!

Kommentarer
Postat av: Malin

So wonderful :)

2009-07-19 @ 12:57:42

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0