"Ibland gör man absolut ingenting men det blir fel ändå"


Jag fullkomligt älskar när folk berättar saker istället för att hålla tyst om dem och låta tiden gå.
För det som inte sägs gör också skillnad.
Valet att inte säga något, är också ett val och det valet för också med sig konsekvenser.

Man måste våga tro på att det finns förståelse att finna hos andra människor även om man blivit motbevisad många gånger. Att mötas är oerhört viktigt. Ibland måste man gå längre än halvvägs. Hämta andra. Men vissa gånger ska man inte behöva det.

Jag förstår inte  varför det ska vara så svårt att både dela med sig av sin syn på saker och ting, och lyssna på andras. Att mötas. Sammanstråla och få perspektiv.

Jag är så van vid att bli behandlad med silent treatment att jag blir så oerhört glad när någon äntligen öppnar munnen och pratar. Saker och ting försvinner inte bara för att man tiger om dem. Saker och ting rinner inte bara ut i sanden. Man sitter bara och vänder på samma timglas.

Tänk att det bara krävs ord.

Kommentarer
Postat av: Martin

Tror det är typiskt svenskt att inte delge sina problem och tankar för andra. Nåt som man får i sig med modersmjölken. Dessutom är det nog den befogade risken för att det ska orsaka nån form av drama som spär på tystnaden.



Älskar varje sekund när man känner att man kan delge en vän precis alla sina tankar rakt av. Gjorde det i helgen till en vän, blev lite one-sided och alkohol var katalysatorn... men fy fan vad skönt det var.



Måste tappat minst 10 kilo... så mycket som tynger en ibland :)



2009-07-23 @ 13:45:22

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0