When you came in the air went out


När jag ansökte om studiemedel inför hösten, fick jag svaret att jag saknade studieresultat. Jag insåg snabbt att jag hade missat ett viktigt moment i hanteringen av C-uppsatsen - det räckte inte med att bli godkänd för att få resultatet registrerat. Jag var medveten om att det fanns ett nästa moment, men inte att det var avgörande för denna registreringen och på så vis relativt brådskande. Men jag ordnade det hela och väntade bara på att personalen skulle ordna sin del. Senast igår loggade jag in på min studieinfosida men fortfarande ingen förändring. Skickade då iväg ett mail till studieadministratören för att fråga om dröjsmålet. Fick svaret att hon fått den underskrift hon behövde från examinatorn igår, och att resultaten nu var registrerade.

Eftersom jag idag fått beslut från CSN var jag säker på avslag. Att de inte fått uppgifterna och därmed grundat sitt beslut på den information de hade om saknade studieresultat. Så det var med hjärtat i halsgropen jag gick in och läste deras besked. Visst skulle det hela gå att lösa, men det skulle med säkerhet skapa fördröjningar som jag inte har råd med.

Läser. "CSN beslutar att du får studiemedel..." Andas ut. Blir så lättad att jag kramar soffan. Då var det orosmomenten ur världen! Har burit på det i över en månad. Lättnad - det måste vara en av de absolut bästa känslorna.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0